Original title:
Využívání nových médií v předvolebních kampaních na příkladu prezidentské kampaně Baracka Obamy
Translated title:
The use of new media in election campaigns on example of Barack Obama's presidential campaign
Authors:
Ondráková, Simona ; Šlerka, Josef (advisor) ; Zbiejczuk, Adam (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce je popsat možnosti využití nových médií v politických předvolebních kampaních. Konkrétně se práce zaměří na prezidentskou kampaň Baracka Obamy, popíše způsoby využití webových stránek, online sociálních sítí a dalších prostředků a zhodnotí efektivitu používaných kanálů. Součástí práce bude porovnání metod americké kampaně s českou předvolební kampaní při volbách do poslanecké sněmovny v květnu 2010.The purpose of this bachelor thesis is to cover the use of new media in political election campaign. The project is focused on the campaign of Barack Obama, it is to describe and analyse the utilization of websites, online social networks and other subjects. A part of this bachelor thesis is to compare methods of Czech and American campaigns with the elections to the House of Represantatives in May of 2010.
Keywords:
Barack Obama; elections; Facebook; internet; internet campaign; new media; online political activities; online politics; social networks; Twitter; Barack Obama; Facebook; internet; internetová kampaň; nová média; online politické aktivity; online politika; sociální sítě; Twitter; volby
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/40372