Název:
Specifika výuky francouzštiny jako cizího jazyka u dospívajících a dospělých studentů na úrovni začátečníků A1
Překlad názvu:
Specifics of teaching of French as a foreign language of adolescents and adults students at the beginner level A1
Autoři:
Vlasatá, Adéla ; Machleidtová, Silva (vedoucí práce) ; Müllerová, Eva (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
fre
Abstrakt: [eng][cze] The aim of this thesis is to analyze, from general didactic perspective, specifics of French language teaching of adolescent as well as adult students at the beginner level. More specifically, socalled FLE teaching within informal educational environment of a particular language school in Prague is examined. In order to do so, this thesis is divided into two sections. In the first theoretical section, the compilation method is employed, resulting in detailed analysis of selected didactic themes related to the defined aim of the thesis. The second, supporting section consists of specially compiled survey analysis, which focuses on themes covered at the first theoretical part. It is worth noting that perspectives of students are captured as a result of the survey analysis. The major contribution of this thesis is a comprehensive theoretical and practical view on not yet separately compiled methodology of teaching of French language of beginning, predominantly adult students, in the context of Czech informal educational environment.Cílem této práce je analyzovat z obecně didaktického hlediska specifika výuky francouzského jazyka u dospívajících a dospělých studentů na úrovni začátečníků, konkrétně pak výuku FLE v rámci neformálního vzdělávání v prostředí konkrétní jazykové školy v Praze. Práce má prezentovat současné trendy v didaktice cizích jazyků a jejich aplikaci na co nejefektivnější výuku FLE pro stanovenou skupinu studentů. Pro dosažení takto vymezeného cíle je diplomová práce rozdělena do dvou částí. První teoretická část je zpracována kompilační metodou, jejímž výsledkem je podrobná analýza vybraných didaktických témat vztahujících se k vymezenému cíli práce. Druhou, podpůrnou částí je pak analýza speciálně sestaveného dotazníku, který se zaměřuje na stejná témata, která nabízí teoreticky zpracovaná hlavní část, avšak prezentuje je z pohledu samotných studentů. Přínosem této práce by měl být ucelený teoretický i praktický pohled na dosud samostatně nezpracovanou problematiku výuky francouzského jazyka u začínajících, převážně dospělých, studentů v prostředí českého neformálního vzdělávání.
Klíčová slova:
Alter ego 1; analýza; didaktika cizích jazyků; dotazník; formální a neformální vzdělávání; francouzština jako cizí jazyk (FLE); jazyková úroveň A1; jazykové prostředky; komunikativní přístup; komunikační kompetence; neurovědy; Alter ego 1; analysis; communication skills; communicative approach; didactics of foreign language; formal and informal learning; French as a foreign language (FLE); language level A1; language resources; neuroscience; survey