Název:
Chování trenéra v tréninkovém procesu
Překlad názvu:
Coach behaviour in training process
Autoři:
Vachuta, Lukáš ; Buzek, Mario (vedoucí práce) ; Frýbort, Pavel (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název práce: Chování trenéra v tréninkovém procesu Cíle práce: Sledování trenérského přístupu ve vedení mládežnického týmu ve fotbale. Jako sledovaný objekt bude trenér Martin z klubu Bohemians 1905. Zaměřím se na jeho chování k hráčům, na jeho způsoby vysvětlování daných cvičení, konkrétně na styl komunikace s dětmi, srozumitelnost a názornost ukázek. Sledovat budu i způsob, jakým dokáže hráče motivovat. Metoda: Pro dosažení výsledků využiji dvou metod. První metoda spočívá v pozorování a vyhotovení videozáznamů, které následně po zhlédnutí zaznamenám a vyhodnotím. Druhá metoda bude pomocí dotazování ve formě krátkého dotazníku směrovaného jak trenérovi tak i vybraným hráčům. Výsledky: Práce bude sloužit jako pozitivní a negativní zpětná vazba pro pozorovaného trenéra, který se může na základě konkrétních doporučení zlepšit ve své práci. Zároveň mohou zformulovaná doporučení sloužit jako námět, jak postupovat při vysvětlování a vedení průběhu cvičení pro všechny trenéry v mládežnických kategoriích. Klíčová slova: děti, dospělí, mladší školní věk, chování, psychologie sportu, respektování zákonitostíName:Coach Behaviour in Training The Aim of the Thesis: Observation of the trainer's attitude to the supervision of the youth football team. The observed object will be the trainer Martin from the club Bohemians 1905. I will focus my attention on his behaviour to players, on the ways how he explains individual exercises, in particular on his way of communication with children, understandability and clearness of the demonstration. I will also watch the ways used for motivating the trainees. Methodology: To reach my result I will use two basic methods. The first method deals with observing and making video recordings which will be consequently analysed and evaluated. The second method will be based on questioning both the trainer and the chosen players using a short questionnaire. Results: My thesis will serve as positive and negative feedback for the observed trainer who can use the provided material with particular recommendations in order to improve his work. Further, the mentioned recommendations can be used by all trainers involved in youth categories as it is material which can help them with the procedure of explaining and supervising exercises. Key Words: children, adults, junior school age, behaviour, sport psychology, respect to rules
Klíčová slova:
chování; dospělí; děti; mladší školní věk; psychologie sportu; respektování zákonitostí; adults; behaviour; children; junior school age; respect to rules; sport psychology