Název:
Nakladatelství Baobab-profil nakladatelství, jeho mediální obraz a postavení na českém knižním trhu
Překlad názvu:
Baobab Publishing Company-publishing companys profile, its media image and place on the Czech Book Market
Autoři:
Vocílková, Lenka ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce "Nakladatelství Baobab - profil nakladatelství, jeho mediální obraz a postavení na českém knižním trhu" pojednává o alternativním nakladatelství zaměřujícím se na dětského čtenáře. Baobab na trhu funguje již desátým rokem, v práci proto představím jeho dosavadní činnost a přínos českým čtenářům. V práci je popsán vznik a vývoj nakladatelství, jeho profil, vize a zaměření, ediční plány i doprovodné akce. Prostor je věnovaný i oceněním, které Baobab sbírá v Česku i v zahraničí, ale i například aktuálnímu problému zvýšení DPH, které může mít velký dopad zvláště na činnost malých nakladatelství. Dále se práce věnuje mediálnímu obrazu nakladatelství a na základě článků v českých periodikách hodnotí, jaká média a v jakém rozsahu se činnosti nakladatelství věnují. Stejně tak se zabývá i problémem nedostatku novinářů, kteří se kontinuálně zabývají dětskou knihou a jsou schopni ji profesionálně hodnotit. Tématem práce je i postavení nakladatelství na knižním trhu a jeho místo jak mezi srovnatelnými producenty dětské literatury v České republice, tak mezi většími nakladatelskými domy, jakými jsou Albatros či Mladá fronta.Thesis "Baobab Publishing Company - publishing company ́s profile, its media image and place on the Czech book market" deals with an alternative publishing house specializing in child readers. Baobab has been on the market for ten years. In my work, I will present its past functioning and contribution to Czech readers during this period. The thesis describes the formation and evolution of publishing company, its profile, vision and direction. It gives an account of its editing programs and special events organized by the company. Space is dedicated to awards which Baobab has collected in the Czech Republic and abroad, as well as to the current issue of VAT increase. It may have a big impact on the Czech book market and on small publishers in particular. Furthermore, the work concentrates on the media image of the publishing company. The analysis is based on newspaper articles in Czech periodicals and evaluates how often and to what extent is media engaged in publishing activities. I also discusses the problem of the lack of journalists who would be continuously reporting on children's books, and would be able to evaluate them profesionally. Another issue is the status of Baobab on the book-publishing market. The work describes its position not just among their peer producers of children's...
Klíčová slova:
alternativní nakladatelství; dětská kniha; dětský čtenář; ilustrátor; knihy pro děti; Nakladatelství Baobab; alternative publishing; books for children; children ́s readers; children's book; illustrator; Keywords Baobab Publishing