Original title:
Nabídka sportovních kurzů v přírodě na II.stupni vybraných základních škol v Libereckém kraji
Translated title:
Offer of Outdoor Sport Courses for 2nd Grade of Chosen Basic School in Liberec Region
Authors:
Ledvinová, Zuzana ; Turčová, Ivana (advisor) ; Šafránek, Jiří (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název práce: Nabídka sportovních kurzů v přírodě na II. stupni vybraných základních škol v Libereckém kraji. Cíl práce: Cílem bakalářské práce je popsat, přiblížit a zhodnotit současnou nabídku sportovních kurzů oblasti výchovy a aktivit v přírodě ve výuce na základních školách v Libereckém kraji. Metoda: Veškeré údaje uvedené v praktické části této práce byly získány metodou dotazování. Pro získání informací bylo využito dotazníků a řízených rozhovorů. Dotazníky byly určeny pro žáky 8. a 9. ročníku vybraných základních škol a sestávaly z šesti uzavřených otázek. Řízený rozhovor byl proveden s řediteli všech vybraných základních škol. Byl sestaven z dvanácti převážně otevřených otázek. Získaná data byla po té statisticky zpracována a graficky a slovně prezentována. Výsledky: Informace získané prostřednictvím řízených rozhovorů s řediteli základních škol a dotazníků pro žáky osmé a deváté třídy potvrdily původní očekávání. Rozdíl mezi oběma zkoumanými školami je z hlediska sportovních kurzů velký, zejména pak vzhledem k jejich nabídce. To se také projevuje na spokojenosti žáků obou škol. Klíčová slova: tělesná výchova, sportovní kurzy, Projekt GO!, RVP ZV, Vzdělávací program Základní škola, oblast výchovy a aktivit v příroděTitle: Offer of Outdoor Sport Courses for the 2nd Grade of Chosen Basic Schools in Liberec Region Aim: The aim of this bachelor's thesis is the description, providing of deeper details and evaluation of recent offer of sport courses in a field of education and outdoor activities taught at basic schools. Method: All data used in practical part of this bachelor's work were collected using direct questioning method. To collect the information, questionnaires and semi- structured interviews were used. Questionnaires were addressed to eitght- and nine-grade students of selected basic schools and were compiled of six closed questions. The semi-structured interview was conducted with managing directors of all chosen basic schools. It was compiled out of twelve mostly opened questions. Collected data were statistically processed and graphically and or orally presented. Results: Information collected either by using the semi- structured interview with basic schools managing directors or questionnaires addressed to eight and nine grade students assured the original expectations. Difference between both evaluated schools from the sport courses perspective is quite significant, mainly because of its offer. This conclusion has an impact to students satisfaction in both schools. Key words: physical education,...
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/38273