Original title:
Umělá inteligence pro moderní karetní hry
Translated title:
Artificial Intelligence for modern card games
Authors:
Vejmola, Jiří ; Sýkora, Ondřej (advisor) ; Gemrot, Jakub (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] In this work we study the ways of implementing arti cial intelligence for modern card games. We strive to create various players, to put them into matches against each other. By doing so we can verify the efficiency of employed methods, such as simulation, random approach, opponent modeling, xed strategy, etc. We would also like to nd out what influence do other game elements have on the progress of the game and the performance of individual players. The game used in the thesis is based on Magic: The Gathering's rules for two players, speci cally on Magic 2010 Core Set, which revised certain parts of the game. These rules are then modi ed or simpli ed when necessary for implementing game mechanics on a computer. Decks of cards used in testing are based on the existing ones.V předložené práci studujeme možnosti implementace umělé inteligence pro moderní karetní hry. Naší snahou je vytvořít různé hráče a základě jejich vzájemných zápasů si ověřit efektivitu použitých metod, např.: simulace náhodný přístup, modelování protivníka, daná strategie, atd. Dále bychom ráci zjistili, jaký vliv mají ostatní herní prvky na průběh hry a výkon jednotlivých hráčů. Vycházíme z pravedel karetní hry Magic: The Gathering pro dva hráče, konkrétně z edice Magic 2010 Core Set, kde došlo k několika důležitým změnám. Tyto pravidla jsou dále upraveny nebo zjednodušeny pro potřeby implementace herních mechanik na počítací. Baliky karet použité při testování jsou založeny na již existujících.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/38015