Název:
Současné umění jako nástroj art marketingu hlavního města Prahy
Překlad názvu:
Contemporary Art as a Tool of Art Marketing of the City of Prague
Autoři:
Pilná, Barbora ; Dolanský, Pavel (vedoucí práce) ; Köppl, Daniel (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce Současné umění jako nástroj art marketingu hlavního města Prahy si klade za cíl ukázat, že kultura již není jen něčím nedoknutelným a posvátným, ale že se jedná o velmi důležitou součást státní ekonomiky, především v rámci cestovního ruchu. Pojednává o vztahu kultury a marketingu, o významu kultury jako takové a o jejím významu v oblasti kulturní turistiky. Zkoumá komunikaci Prahy právě optikou kultury a kriticky nahlíží na současný stav, jakým se Praha zahraničním turistům prezentuje. Prezentace Prahy pouze z hlediska historie je totiž v konkurenci ostatních kulturních metropolí dlouhodobě neudržitelná a Praha by se měla zamyslet nad nutným rozvojem a změnou komunikace. Nástrojem této změny, který může i Praha nabídnout, by mohlo být právě alternativní umění, které pro budování image využívají mnohé kulturní destinace (Berlín, Londýn, NYC) a které konotuje otevřenost a místo pro život. Magistrát v poslední době podporoval řadu alternativních kulturních projektů, a tím začal Prahu prezentovat nejen jako historické centrum, ale také jako tvůrčí a dynamické město. Tato práce pojednává o tom, zda se tak děje nevědomě, nebo s dlouhodobým záměrem, a tím se snaží identifikovat směr, kterým se komunikace Prahy dále ubírá.Work Contemporary Art as a Tool of Art Marketing of the City of Prague aims to show culture not only as something saint and untouchable, but also as a very important part of a state economy, mainly in the framework of tourism. It deals with the relationship of culture and marketing, with the meaning of culture itself and with its role in the area of tourism. It looks into culture as the tool of the communication of Prague and looks critically at the contemporary situation of its presentation for tourists. There's no doubt that the presentation of Prague only through historical city centre is no longer enough in the competition of other cultural destinations and that Prague should think about changing and developing new strategy of communication. As the very tool of this change could work contemporary arts, which is used by many other cultural destinations around the world (Berlin, London, NYC), which Prague can also offer and which shows openess and a better place for life. The Prague City Hall has been financing those alternative cultural projects lately and by doing that has started to present Prague not only as a historical city centre, but also as a creative and dynamic place. This work discusses the reasons why The City Hall has been doing so, if on purpose or unconsciously, and by that tries...
Klíčová slova:
art marketing; image destinace; kultura; kulturní cestovní ruch; kulturní destinace; Praha; současné umění; art marketing; contemporary art; cultural destination; cultural tourism; culture; image of a destination; Prague