Original title:
Pojmové mapy jako nástroj hodnocení ve vzdělávání
Translated title:
Concept maps as an assessment tool in education
Authors:
Vaňková, Petra ; Mudrák, David (advisor) ; Černochová, Miroslava (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] NÁZEV: Pojmové mapy jako nástroj hodnocení ve vzdělávání ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá typy hodnocení pojmových map na základě studia odborné literatury. Poukazuje na rozdílné pohledy a vnímání metod hodnocení a nabízí vlastní metody hodnocení. Prostřednictvím výzkumu hodnotí vlastní metody hodnocení pojmových map a následně zkoumá možnosti hodnocení pojmových map (v porovnání s hodnocením písemné práce, objektivnost metody hodnocení) u žáků druhého stupně základní školy ve třech vybraných předmětech: zeměpis, výchova k občanství, informatika. KLÍČOVÁ SLOVA: pojmová mapa, hodnoceníTITLE: Concept maps as an assessment tool in education SUMMARY: This thesis thesis is concerned with the types of assessment of concept maps, creation on the bases of studying professional literature. It points out different views and perceptions of assessment methods and offers its own assessment methods. By way of research evaluates its own methods for assessing concept maps, and then explores the possibilities of evaluation of concept maps (in contrast with the written exam, objectivity of assessing methods) for students of upper primary school in the three selected subjects: geography, citizenship education,science. KEYWORDS: Concept map, assessment
Keywords:
assessment; concept map; hodnocení; pojmová mapa
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/35858