Název:
Relaunch Hospodářských novin (2009) a Mladé fronty Dnes (2010) - srovnávací analýza
Překlad názvu:
Relaunch of Hospodářské noviny(2009) and Mladá fronta Dnes(2010)-Comparative Analysis
Autoři:
Keményová, Zuzana ; Köppl, Daniel (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Předmětem této diplomové práce jsou dva české celostátní deníky - Hospodářské noviny a Mladá fronta Dnes. Práce se zaměřuje na grafický relaunch, jímž tato periodika prošla v letech 2009 a 2010. Analyzuje, jak grafická přeměna ovlivnila podobu těchto deníků, obsah i jejich pozici na mediálním trhu. Analýza se podrobně věnuje změnám v oblasti grafiky layoutu, například velikosti titulků, úpravě fotek, použití barev či zlomení textů a doprovodným grafickým prvkům. Stejnou měrou práce analyzuje i změnu obsahu novin. Především jak relaunch ovlivnil obsah článků, například jazykovou stylistiku autorů a množství a způsob prezentace informací. Dalším analyzovaným aspektem je vliv relaunche na prodaný náklad, čtenost a výdělečnost novin, na složení publika a spokojenost dosavadních čtenářů. Obsahem práce je také porovnání pozic obou vydavatelů (Economia a Mafra) a rozhovory s jejich představiteli, v nichž vysvětlují, s jakým záměrem relaunch spustili a jak jsou s odstupem času spokojeni s jeho výsledkem.The main aim of this thesis are two Czech nationwide daily newspapers Hospodářské noviny and Mladá fronta Dnes. This thesis focuses on graphics relaunches which these newspapers passed in years 2009 and 2010. It deals with question, how the graphics changes influenced appearance of these newspapers, their content and the position on the media market. This composition responsibly took the opportunity to show the reader in detail, how these newspapers have changed the look of the headlines, elaboration of photos, colors and other graphics components. Along with it the thesis analyses the content changes, such as stylistics or the way of submitting information. Last but not least it gives the comparison of the earning power of these newspapers, position of their publishers Economia and Mafra as well as interviews with publishers representatives.
Klíčová slova:
deník; Hospodářské noviny; infografika; layout; Mladá fronta Dnes; novinová fotografie; novinová grafika; novinový titulek; relaunch; vydavatelství; čtenářské publikum; audience of readers; daily newspaper; Hospodářské noviny; infographics; layout; Mladá fronta Dnes; newspaper graphics; newspaper headline; newspaper photo; publisher; relaunch