Název:
Umělecká výchova jako součást prevence drogové závislosti u dětí MŠ
Překlad názvu:
Arts educations as a part of prevention of drug addiction among children in kindergarten
Autoři:
Vohradská, Dana ; Jebavá, Jana (vedoucí práce) ; Bednář, Miloš (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název práce: Umělecká výchova jako součást prevence drogové závislosti u dětí v mateřské škole Cíle práce: Cílem diplomové práce je zhodnotit míru důležitosti výchovy dětí předškolního věku prostřednictvím uměleckých aktivit. Touto formou lze předcházet drogové závislosti. Připravit a realizovat krátký projekt na téma - Pohádkou a hrou proti drogové závislosti. Výstupem je metodický list pro učitelky v mateřských školách. Metoda: Studium odborné literatury, literární rešerše, kompilace, analýza, konzultace v centru primární prevence Filia, vypracování projektu primární prevence, jeho realizace, zhodnocení a příprava metodického materiálu pro učitelky v mateřských školách. Výsledky: S prevencí drogové závislosti je nutné začít již u dětí v předškolním věku. Umělecké výchovy, jako jsou výtvarná, literární, dramatická, hudební a taneční, tvoří hlavní osu primární prevence. Hodnotícím měřítkem je pozornost, míra soustředěnosti, reakce dětí a jejich artefakty. Klíčová slova: Droga, předškolní věk a jeho specifika, hry a rituály v mateřské škole, soubor uměleckých výchov, primární prevence.Title: Arts education as a part of prevention of drug addiction among children in kindergarten. Objectives: The aim of this thesis is to evaluate the degree of importance of education among preschool children through art activities. This form of education can prevent potential drug addiction. Prepare and implement a short project on the theme - fairy tales and games against drug addiction. The output is a methodical list for teachers in kindergartens. Method: Study of literature, Literature review, Compilation, Analysis, Consultations in primary prevention centre Filia, Build-up of Primary Prevention Project, its implementation, evaluation and preparation of methodological material for teachers in kindergartens. Results: The prevention of drug addiction must begin within pre-school children. Art educations, as art, literary, dramatic, musical and dancing, form the main axis of primary prevention. Evaluation criteria are the attention, level of concentration, reaction of children and their artifacts. Keywords: The drug, Pre-school age and its specifics, Games and Rituals in a kindergarten, Arts Education, Primary Prevention.