Název:
Časopisy pro ženy dnes: výkladní skříň konzumerismu?
Překlad názvu:
Magazines for women today: a shop-window of consumerism?
Autoři:
Študencová, Andrea ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce Časopisy pro ženy dnes: výkladní skříň konzumerismu? se zaměřuje na analýzu redakčních článků v časopisech Blesk pro ženy a ELLE. V obou případech jsem analyzovala ročník 2009 prostřednictvím kvalitativní obsahové analýzy. V této práci se snažím zjistit, do jaké míry můžeme v těchto redakčních článcích najít konzumně-orientované obsahy a do jaké míry tyto obsahy vybízejí ke konzumnímu stylu života. Dále jsem se zajímala o to, jaké hodnoty spojené s konzumním stylem života tyto časopisy spojují a jakými způsoby konzumerismus do svých článků včleňují. Prostřednictvím poznatků z odborné literatury zejména z oblastí sémiotiky, sociologie a kritických mediálních teorií dospívám k závěrům, že lákavé obrazy i podbízivé články jsou primárně zakořeněny v ekonomickém cyklu výměny zboží a služeb. Tato práce je určena všem, kteří se zajímají o časopisy pro ženy a o jejich ekonomické pozadí.The graduation thesis Magazines for women today: a shop-window of consumerism? focuses on analysis of editorials in periodicals Blesk pro ženy and ELLE. I analyzed the year 2009 by using qualitative content analysis. In this thesis I am trying to find out how much these editorials are engaged in consumerism and how much they are appealing to the consumer life style. I was also interested in values connected with consumerism and in the ways the consumer life style is being tied in the editorials. By using semiotic theories, sociology and critical media studies literature I am decoding that the pleasurable images and editorials are primarily rooted in the economic system of consumer goods distribution. This thesis is devoted to anyone who is interested in women's magazines and their economic background.
Klíčová slova:
femininita konzumní; konzumerismus; konzumní společnost; Časopisy pro ženy; consumer femininity; consumer society; consumerism; Women's magazines