Original title:
Databáze s obchodně-marketingovými informacemi a jejich využití z pohledu marketingového pracovníka
Translated title:
Business and marketing information databases and their usage from marketing manager's point of view
Authors:
Pospíšilová, Petra ; Souček, Martin (advisor) ; Očko, Petr (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá databázemi s obchodně-marketingovými informacemi o ekonomických subjektech registrovaných v České republice, které jsou dostupné na českém trhu. Sleduje vznik a vývoj databází obecně, pojednává o databázích ekonomických subjektů a přináší přehled nejvýznamnějších poskytovatelů informací o firmách a jejich informačních produktů. Analyzuje dvě vybrané databáze firem a popisuje na praktickém příkladu jejich využití z pohledu marketingového pracovníka.The thesis is engaged in business and marketing information databases about economic subjects registered in the Czech Republic which are available on the Czech market. It monitors the rise and development of databases in general, deals with the databases of businesses and provides an overview of the most important providers of information about companies and their information products. Analyzes two selected databases of companies and describes the practical examples of their usage from marketing manager's point of view.
Keywords:
company directories; company information; company information providers; databases of businesses; databases of companies; economic information; economic subjects databases; marketing and business information; adresáře firem; databáze ekonomických subjektů; databáze firem; firemní databáze; firemní informace; hospodářské informace; obchodně-marketingové informace; poskytovatelé informací o firmách
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/32693