Original title:
Projekty enviromentální výchovy v přípravné třídě
Translated title:
Projects of environmental education at a preliminary class
Authors:
Malá, Jana ; Zemková, Jaroslava (advisor) ; Opravilová, Eva (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] DP Cílem diplomové práce " Projekty environmentální výchovy v přípravné třídě" je poukázat na efektivnější cesty vedoucí k lepšímu začlenění dětí ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí do vzdělávacího procesu prostřednictvím environmentálních výchovných projektů. V teoretické části, která vychází z odborné literatury, se tato diplomová práce věnuje problematice vzdělávání a výchovy žáků v přípravné třídě základní školy praktické, obecným pravidlům tvorby a realizace projektů. Praktická část obsahuje konkrétní zpracované projekty. Práce je zaměřena na analýzu významu konkrétních činností prováděných v rámci projektů pro úspěšné zapojení cílové skupiny do vzdělávacího procesu.of THESIS The aim of the thesis "Projects of environmental education at a preliminary class" is to point to more effective ways leading to better integration of children coming of socioculturally disadvantaging environment to an education process by means of environmental education projects. The theoretical part of this thesis, issuing from the expert literature, deals with upbringing and education of pupils at the preliminary class of the special primary school, with general rules of creating/carrying out projects. The applied part includes the concrete elaborated projects. The observation is focused on analysis of importance of concrete activities accomplished within the projects for asuccessful participation of the target group in the education process.
Keywords:
preliminary class,socioculturally disadvantaging environment,environmental education,Projects; environmentální výchova ,projekt; přípravná třída; sociokulturně znevýhodňující prostředí
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/32635