Original title:
Nadané dítě v předškolním věku
Translated title:
Gifted child in a pre-school age
Authors:
Pernicová, Martina ; Krčmářová, Tereza (advisor) ; Koťátková, Soňa (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce je zaměřena na problematiku nadaného dítěte v předškolním věku. Je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Cílem teoretické části práce bylo vytvoření uceleného vhledu do problematiky nadaného dítěte popisem jeho charakteristik, možnostmi identifikace a následné podpory a rozvoje nadání. Cílem praktické části práce bylo zjištění postoje učitelek mateřských škol k problematice nadání a také ilustrace projevů konkrétního intelektově nadaného dítěte využitím případové studie.This Master degree dissertation focuses on issue of gifted pre-school children. The text is dividend into two parts - theoretical and practical. In the theoretical part, a complex general introduction into the gifted children field is presented; characteristics of such children, possibilities of their identification, and the following support and development of their talent is discussed. As for the goal of the second part, it is to find out an approach of the kindergarten teachers to gifted children. The work presents a case study of the attitude and behavior of a particular gifted child.
Keywords:
gifted child; identifikation; intellectually gifted children; pre-school age; talent; identifikace; intelektové nadání; nadané dítě; nadání; předškolní věk
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/32619