Název:
Hodnocení kvality a efektivnosti edukace rodiči a dětmi hospitalizovanými v Dětském kardiocentru ve FN Motol
Překlad názvu:
Assessment of quality and efficiency of education by parents and children in the Pediatric Cardiocentre of Motol Faculty Hospital
Autoři:
Říhová, Dagmar ; Hlaváčová, Marie (vedoucí práce) ; Hausnerová, Jiřina (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Předložená bakalářská práce se věnuje problematice edukace a je zaměřena na hodnocení kvality a efektivnosti edukace rodiči a dětmi hospitalizovanými na Dětském kardiocentru ve FN Motol. Práce obsahuje dvě části, teoretickou a empirickou. Teoretická část charakterizuje základní aspekty edukace, osobnost a úlohu sestry provádějící edukaci a osobnost edukované osoby. Dále bakalářská práce se zabývá pojmem kvalita ošetřovatelské péče. V další podkapitole byla uvedena sdělení, která doporučují edukační sestry dětem po korekci vrozených srdečních vad a jejich rodičům. Pro empirickou část průzkumu byla zvolena dotazníková metoda. Dotazník pro rodiče a děti byl vytvořen se zaměřením na kvalitu a efektivitu edukace. Po ukončení průzkumu byly jednotlivé položky dotazníku zpracovány, analyzovány a vyhodnoceny na základě stanovených hypotéz. Všechny hypotézy byly potvrzeny. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)This thesis concentretes on educational issue. It points out the evaluation of quality and effectivity given by chidren hospitalized in the children's cardiocentre and by thein parents. Theoretical part characterizes basic aspects of education, personality and role the nurse carrying out the education as well as the personality of the educated person. Furthen on this thesis concentrates on on a term the quality of the nursing care. An information that is passed to children affer a correction and to their parents by nurses carring out the education were stated in another chapter. A questionnaire opportunity study was chosen for the empirical part.The questionnaire for parents and children was aimed at quality and effectivity of education. Individual records of the questionnaire were processed, analysed and evaluated in terms of given hypothesis. All hypotesis were confirmed. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)