Original title:
Dítě s ADHD v mateřské škole ve vztahu k pedagogovi
Translated title:
Relation of ADHD child to pedagogue in the kindergarten
Authors:
Beranová, Klára ; Kucharská, Anna (advisor) ; Valentová, Lidmila (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá charakteristickými znaky poruchy pozornosti spojené s hyperaktivitou a prosté poruchy pozornosti (ADHD/ADD), jejich vznikem, typickými projevy. Snaží se vyložit nejvhodnější způsob intervence. Momenty, kterým by pedagog měl věnovat zvýšenou pozornost a kterých by se měl vyvarovat. Tato práce dále předkládá postupy, konkrétní činnosti a přístupy vhodné pro práci s dětmi s ADHD/ADD. Proveden bude také kvalitativní výzkum zjišťující vzájemnou interakci mezi pedagogem a dítětem s poruchou pozornosti spojené s hyperaktivitou. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)The thesis consider a characteristic attributes of attention deficit hyperactivity disorders and attention deficit disorders (ADHD/ADD), their origin and typical manifestations. Thesis tries to find the best method of intervention. The situations demanding pedagogue's advanced attention and contrariwise the situations that pedagogue should avoid. The paper brings procedures, concrete activities and suitable approaches to work with ADHD/ADD children. The qualitative research about mutual interaction between pedagogue and child with attention disorders connected with hyperactivity will be implemented. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/15503