Original title:
Hodnocení na 1. stupni ZŠ
Translated title:
Evaluation in the primary schools
Authors:
Růžičková, Jana ; Linková, Marie (advisor) ; Kropáčková, Jana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce zpracovává téma Hodnocení na 1. stupni ZŠ. Diplomová práce obsahuje část teoretickou a část praktickou. Teoretická část pojednává o otázkách školního hodnocení celkově, přináší přehled o historickém vývoji školního hodnocení, ujasňuje pojem školního hodnocení - jeho podstatu, funkce, metody a formy, naznačuje modernizační trendy školního hodnocení, zvláště hodnocení slovní. Výzkum je realizován metodou dotazování žáků čtvrtých tříd základní školy, jejich učitelů a rodičů. Zjištěné názory těchto účastníků hodnocení jsou navzájem srovnávány.This diploma thesis covers a theme Evaluation in primary schools. The diploma paper consists of a theoretical and a practical part. The theoretical part deals with the issue of school evaluation as a whole, gives an overview of its historical development and clarifies a conception of the school evaluation - its essence, functions, methods and forms; it indicates modernizing trends of the school evaluation, particularly a verbal evaluation. A survey is made by a method of asking pupils of the fourth grades in basic schools, their teachers and parents. The opinions of these participants of the survey are compared with one another.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/15303