Název:
Současný stav školské integrace dětí s dětskou mozkovou obrnou do základních škol na Českobudějovicku
Překlad názvu:
Current situation of the school integration of children with infantile cerebral palsy into the elementary schools in the area of České Budějovice
Autoři:
Starczewská, Martina ; Soudná, Kateřina (vedoucí práce) ; Flemrová, Miroslava (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název práce: Současný stav školské integrace dětí s dětskou mozkovou obrnou do základních škol na Českobudějovicku Cíle práce: Zmapovat současný stav integrace dětí s dětskou mozkovou obrnou (dále DMO) do základních škol na Českobudějovicku. Zjistit problémy, se kterými se setkávají ředitelé škol při procesu integrace žáků s DMO. Metoda: Bylo provedeno dotazníkové šetření na všech základních školách na území správního úřadu České Budějovice obce III. typu. Dotazováni byli ředitelé těchto škol. Dále byla použita metoda sběru dat pomocí rozhovoru s vedoucím odboru školství a tělovýchovy Magistrátu města České Budějovice a s pracovnicí Krajského úřadu Jihočeského kraje. Provedena byla také analýza dat opírající se o výzkumy, které byly realizovány v oblasti školské integrace na území České republiky. Výsledky: Z výsledků šetření bylo zjištěno, že z celkového počtu 41 základních škol, integruje žáky se středním a těžkým zdravotním postižením v roce 2007/2008 14 škol, tj. 34%. Celkový počet žáků integrovaných v roce 2007/2008 na Českobudějovicku je 30. Jako největší překážky v procesu integrace hodnotí ředitelé základních škol bariérovost škol, nedostatek finančních prostředků a nedostatečné vzdělání pedagogů v oblasti speciální pedagogiky pro potřeby integrace. Klíčová slova: dětská mozková obrna,...Name of the thesis: Current situation ofthe school integration ofchildren with infantile cerebral palsy into the elementary schools in the area of České Budějovice Aims of the thesis: To chart current situation of the integration of children with infantile cerebral palsy (hereafter DMO) into the elementary schools in the area of České Budějovice. To find out the problems which school principals have to face during the integration ofa pupil with DMO. Method: A research via questionnaire was held in all elementary schools in the area of administrative territory of České Budějovice, III. type municipality. Following school principals were inquired. A method ofdata collection interview was held with an officer of the educational section of Municipal corporation of České Budějovice and with an officer of South Bohemian regional council. A data analysis was implemented being based on researches that were carried out about school integration in Czech Republic. Results: From the results ofthe inquiry was found out following: From the total number of elementary schools, which is 41, pupils with medium and serious health problems were integrated in the school years 2007/2008 into 14 schools, which is 34%. Total number of pupils integrated in the school year 2007/2008 in the area of České Budějovice was 30....