Original title:
Příprava a realizace dvoudenního zážitkově pedagogického kurzu pro chlapecký kolektiv v rámci projektu Orientační dny
Translated title:
Preparation and Realization of the Two-Day course, whose conducting is Based on Pedagogy of Experience, for the Group of Boys in the Frame of the Project Called "The Days of Orientation"
Authors:
Říhová, Alena ; Roth, Martin (advisor) ; Pařízek, Michal (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Metodická práce, která se v teoretické části zabývá tématem zážitkové pedagogiky, jako prostředku k formování mladých lidí. Cílem teoretické části práce je seznámit se s vytvářením zážitkově pedagogických kurzů. Proto teoretická část popisuje stav příprav kurzu (co je potřeba připravit, jaké aktivity vybrat, jak aktivity vést, jaké jsou možné rizikové faktory ovlivňující průběh kurzu, apod.) Výsledkem práce je aplikovat teoretické poznatky do praxe. Konkrétním výsledkem je tedy připravit a zrealizovat dvoudenní zážitkově pedagogický kurz pro třídní kolektiv, v rámci projektu "Orientační dny". V druhé, praktické, části nabízí práce pohled na realizaci kurzu, reflexi proběhlého kurzu a jeho korekci. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)A methodic work which, in the first theoretic part, concerning the subject of adventure pedagogy as a means for education of young people. The aim of the theoretic part is to introduce a reader with a creation of courses whose conducting is based on pedagogy of adventure. That is why it describes the preparation of courses (needs, choice of activities, possible ways of conducting, possible hazardous factors which can influence running of course). The outcome of thesis is to apply this theoretical knowledge in practical way. To concrete it: the preparation and the execution of the two-day course in the frame of the project "The Days of Orientation". In the second part - practical, there is a description of the execution of the course with its reflection and with its feedback. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/14371