Název:
Možnosti zařazení překážkových drah s atletickým obsahem do hodin školní tělesné výchovy
Překlad názvu:
Possibilities of Incorporating Obstacle Courses with Athletic Elements into Physical Education Classes
Autoři:
Hochmanová, Petra ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Kolčiterová, Jana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2007
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název diplomové práce: Možnosti zařazení překážkových drah s atletickým obsahem do hodin školní tělesné výchovy. Zpracovala: Petra Hochmanová Vedoucí diplomové práce: PhDr. Aleš Kaplan, PhD. Cíle práce: Prvním cílem bylo zhodnotit ze vzorku 450 dětí postoj žáků na druhém stupni ZŠ a nižším stupni gymnázia k tělesné výchově a sportování. Posouzení bylo hodnoceno z hlediska časové intenzity jejich sportovních činností během týdne, volby množství hodin tělesné výchovy za týden na své škole, rozhodnutí se mezi sportem a jinou aktivitou, volby preferovaného sportu, a volby nejoblíbenější atletické disciplíny. Druhým cílem bylo pomocí samostatně realizovaného praktického šetření, provedeném na námi vybrané Základní škole Kunžak, zjistit, jak budou děti reagovat na speciálně vytvořená atletická cvičení ve formě překážkové dráhy, které jsme pro podmínky klinického výzkumu vytvořili. Metodika práce: U záměrně vybraného souboru byla použita observace vyučovacích hodin tělesné výchovy na základní škole, dále nestandardizovaný dotazm'k a v rámci praktického šetření anketní dotazování. Výsledky práce: Na základě výsledků nestandardizovaného dotazníku se nám mimo jiné podařilo zjistit, že atletika nepatří mezi preferované sporty, proto nás potěšilo, že překážkové dráhy s atletickým obsahem, které jsme sestavili,...Tittle (Thema works): Possibilities of Incorporating Obstacle Courses with Athletic Elements into Physical Education Classes. Student: Petra Hochmanová Supervisor: PhDr. Aleš Kaplan, PhD. Work targets: The first target was to evaluate the attitudes of pupils to physical education and sports. We used a sample of 450 pupils, 12-15 year old, from a basic and grammar school. lt was followed by the examination of their attitudes to sports from the point of view of the intensity of their sport activities throughout a week, number of their physical education lessons a week, decision making between sports and other activities, choice of their preferred sports or choice of their preferred athletic discipline. The other target of our research was to find out the Kunzak school pupils' response to our special athletic obstacle course exercises, which were prepared in order to improve the attitudes of children to athletics and athletic activities. Work methodology: Within the above mentioned sample we used the physical education lessons observation, a non- standardized questionnaire and we also employ a survey research. Results: On the basis of the non-standardized questionnaire we managed, among other things, to find out that athletics does not belong to preferred sports, therefore we were delighted that the...