Název:
Masová kultura v médiích: reality show
Překlad názvu:
Mass culture in media: reality show
Autoři:
Bílá, Kateřina ; Matějů, Martin (oponent) ; Hubáček, Ondřej (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2007
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] V této diplomové práci jsem se zabývala masovou kulturou v médiích s důrazem na fenomén poslední doby- reality show. V první části jsem obecně definovala pojem masová kultura. Zajímalo mne, jak masovou kulturu vnímají někteří vybraní autoři. Její pozitiva a negativa. Dopad na společnost. V druhé části jsem se věnovala pojmu masová komunikace, díky které se masová kultura šíří. Dále jsem se pak věnovala prostředkům masové komunikace, mezi které například řadíme tisk, televizi nebo film. V poslední, třetí časti mé diplomové práce jsem se věnovala již samotné masové kultuře v médiích. Jako příklad na kterém jsem prezentovala prvky masové kultury v médiích jsem vybrala žánr reality show. Z tohoto žánru jsem pak zvolila pořad VyVolení vysílaný televizí Prima. Tento pořad jsem se pokusila popsat z různých hledisek, jako například dopad na diváky či výběr soutěžících. Cílem mé práce bylo objasnit funkce a vlivy masové kultury v médiích.My thesis contains the description and analysis of mass culture in media with focus on phenomenon ofrecent years - reality show. In first part I define the idea ofmass culture in general. I was interested, how the mass culture is perceived by some chosen authors. Its negatives and positives. Its impact on society. In the second part I payed attention to the definition of mas s communication, which helps to spread mass culture. I have described the instruments of mas s comunication - press, tv, movies. One ofthe main contributions ofthe thesis is describtion ofthe reality show "Vyvolení". I used it as an example ofmass culture in media. I tried to define it from various points ofview. For example the impact on viewer or the selection of contenders. The goal of my thesis was to explain the function and the impact of mas s culture in media.