Název:
Měkké stíny na GPU
Překlad názvu:
Měkké stíny na GPU
Autoři:
Zápotocký, Boris ; Ambrož, David (oponent) ; Pelikán, Josef (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2007
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] Huge graphics hardware development and GPU programmability enables higher performance and more flexibility in programming. Many algorithms are now realtime. Very significant role among CG algorithms is held by shadow computation methods. Shadows are essential for human perception, soft shadows are physically correct and computationally consuming. Three major types of algorithms were proposed: projective shadows, shadow maps and shadow volumes. Each of them has advantages and disadvantages. Some of the advanced soft shadowing methods are covered in more detail. Measurements of both quality and performance along with the accompanying demonstrative software enables on the fly familiarization with the mentioned methods.Obrovský vývoj v oblasti grafického hardware a programovatelnost grafických karet umožňují vyšší výkonnost a flexibilitu programování. Mnoho algoritmů se stalo interaktivními. Velmi důležitou roli mezi grafickými algoritmy hrají metody na počítání vrřených stínů. Stíny jsou velmi důležité pro lidské vnímání, měkké stíny jsou navíc fyzikálně přesnější a taky výpočetně složitější. Vznikly tři hlavní skupiny algoritmů: projektivní stíny, stínové mapy a stínová tělesa. Každá z nich má své výhody a nedostatky. Několik pokročilejších metod je popsáno podrobněji. Měření kvality a výkonnosti, společně s přiloženým demonstračním programem, umožňují bližší seznámení s popsanými metodami.