Název:
Třístupňový model kurzu informační gramotnosti pro studenty Filozofické fakulty Univerzity Karlovy v Praze
Překlad názvu:
Three-stage Model of Information Literacy Class for Students of Faculty of Arts, Charles University, Prague
Autoři:
Kropáčová, Lenka ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Musil, Vladimír (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: Tématem práce je návrh tří úrovní kurzů informační gramotnosti, které by měly být postupně implementovány do informačního vzdělávání na FF UK. První úrovní je systém volně dostupných online tutoriálů, které formou návodu a ukázek práce s nejznámějšími systémy podpoří využívání dostupných elektronických zdrojů a nabídnou nápovědu či metodiku pro psaní odborných textů. Ve druhém stupni je navržen řádný výběrový kurz formou prezenční výuky v rozsahu jednoho semestru, který by měl již status standardního atestovaného předmětu s předem daným objemem znalostí využitelných pro odbornou práci. Posledním, třetím stupněm je e-learningový kurz zakončený testem a udělením atestace. Návrhu předchází analýza stavu výuky informační výchovy na FF UK a příklady řešení na jiných vysokých školách. Závěr práce je věnovaný dostupným softwarovým nástrojům využívaným v e-learningu.