Název:
Využití interaktivní tabule pro výuku fyziky
Překlad názvu:
Application of an interactive whiteboard for physics education
Autoři:
Šimková, Jana ; Drozd, Zdeněk (oponent) ; Dvořáková, Irena (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] V rámci diplomové práce jsem provedla částečnou rešerši zdrojů s informacemi o využití interaktivní tabule ve výuce v České republice a v zahraničí. Popsala jsem využití moderních technologií a interaktivní tabule ve výuce na školách. Zpracovala jsem vlastní zkušenosti a poznatky z hospitací v hodinách s využitím interaktivní tabule. Součástí vyhodnocení byl dotazník, který vyplňovali studenti. V dotazníku jsem zjišťovala jejich názory na přínos práce s interaktivní tabulí ve výuce. Ve své práci se zaměřuji na interaktivní tabuli ACTIVboard. Popsala jsem základní funkce aplikace ACTIVstudio a vytvořila ukázkové předváděcí sešity určené pro výuku fyziky. Předváděcí sešity jsem rozdělila do tří kategorií podle způsobu využití a podrobně popsala jejich vlastnosti. V závěru jsou shrnuty výsledky a další perspektivy práce. Připojena je příloha s ukázkou tří předváděcích sešitů v textové podobě. Všechny vytvořené předváděcí sešity a šablony pro řešení fyzikálních problémů jsou v elektronické podobě spolu s textem práce na přiloženém CD-ROM.In terms of my master thesis I accomplished a partial research of information about using interactive whiteboard at school in the Czech Republic and abroad. I described the use of modern technologies and interactive whiteboards in the classes. I compiled my own experience and knowledge obtained during the visitation classes using an interactive board. Part of the evaluation was a questionnaire lled out by students. In the questionnaire, I examined their opinions of the bene ts of working with the interactive whiteboard in classes. In my thesis I focus on the ACTIVboard interactive whiteboard. I described the basic functionality of the ACTIVstudio application and created sample demonstration workbooks intended for teaching physics. The demonstration workbooks has been divided into three categories according to the way of using and describing their properties in detail. In the conclusion the results and future prospects of my work are summarized. The appendix contains three demonstration workbooks in text format. All created demonstration workbooks and templates for solving the physics problems and the text of the thesis are attached in electronic format on the enclosed CD-ROM.