Original title:
Možnosti a meze využití aktivizujících metod v současné škole
Translated title:
Possibilities and limitations of using activities methods in contemporary school
Authors:
Dušková, Pavla ; Prokop, Jiří (referee) ; Mazáčová, Nataša (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] NÁZEV: Možnosti a meze využití aktivizujících metod v současné škole ABSTRAKT: Tato diplomová práce je členěna do dvou částí - teoretické a praktické. První, teoretickou částí, je literární přehled dané problematiky. Nejprve jsou stručně popsány změny, které nastaly v pedagogických směrech. Dále je zde uvedeno, jakým trendům současná škola podléhá. Následuje shrnutí výukových metod jako takových, se zvláštním zaměřením na aktivizující metody. V druhé, praktické části, jsou popsány jednotlivé metody, které je možné při výuce využívat s ohledem na to, pro jaké předměty se dané aktivity hodí. A v neposlední řadě je důraz kladen na popis možností a mezí ve využívání těchto metod v současné škole. KLÍCOVÁ SLOVA: učení, výuka, aktivizující metody, možnosti, mezeTITLE: Possibilities and limitations of using activating methods in contemporary school SUMMARY: This diploma thesis is divided into two parts: the theoretical and the practical one. The theoretical part is a literary overview of given problems. Firstly, the changes which have occurred in educational trends are briefly described. Further, the trends which are liable to contemporary school are mentioned followed by the summary of educational methods. Special attention is given to activating methods. In the practical part, individual methods are described in view of the subjects which go with the given activities. Last but not least the stress is put on the description of possibilities and limitations in using these methods in contemporary school. KEYWORDS: Leasing, education, activating methods, possibilities, limitations
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/30596