Název:
Současné tendence v rozvíjení písemné kompetence ve španělském jazyce na základě analýzy učebnic
Překlad názvu:
Nowadays tendencies in developing of writing skills in Spanish language based on the analysis of textbooks
Autoři:
Malá, Alena ; Zavadil, Bohumil (vedoucí práce) ; Špaček, Jiří (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá tematikou písemného projevu v cizojazyčných učebnicích se zaměřením na jazyk španělský. Byl vysloven názor, že učebnice na psaní zapomínají a procvičují ho nedostatečně. V teoretické části práce se vysvětluje pojem psaní a přehledně se zpracovává vzájemný vliv řečových dovedností. Dále jsou zmíněny otázky psycholingvistické a lingvodidaktické se zaměřením na psaní. V další kapitole se nastiňuje historický vývoj metod výuky cizích jazyků ve vztahu k písemnému projevu a způsob, jakým se s písemným projevem v různých metodikách pracuje. V současné době hraje důležitou roli Evropský referenční rámec pro jazyky a Portfolio, proto je v jedné kapitole shrnuto, jak se psaní v daných dokumentech odráží. V následné kapitole je umístěno téma dělení cvičení věnujících se psaní. V poslední kapitole teoretické části autorka vyslovuje vlastní názory na procvičování psaní.The diploma thesis concerns the topic of writing skills in foreign language textbooks of Spanish. The original idea was that there are not enough exercises in the textbooks and that writing is not practised sufficiently. In the theoretical part there are explanations about the concept of writing. Then the mutual influence of language skills and writing is treated. The next chapter deals with psycholinguistics and its approach towards writing skills. In the following chapter lingvodidactics and writing is outlined. Next, there is a chapter dedicated to methodological streams in foreign language teaching from history till nowadays and their appreciation of writing. Attitude towards writing is also reflected in two important documents of the European Union: the Common European Framework for Languages and Portfolio. In the penultimate chapter exercises dedicated to writing are divided into different groups. In the last chapter of the theoretical part ideas of the author about teaching writing in a foreign language are presented. The practical part starts with a detailed analysis of six Spanish textbooks: Španělština pro jazykové školy I., II., Fiesta 1, 2, 3, Ven 1, 2, 3, Espaol sin fronteras 1, 2, 3, Primer Plano 1, 2, 3, 4 a Suea 1, 2, 3, 4 (for all levels: teacher's books, student's books and workbooks). The...