Název:
Role vzdělávání v současné mexické společnosti
Překlad názvu:
Role of education in the contemporary Mexican society
Autoři:
Steklíková, Eliška ; Krištofová, Zuzana (oponent) ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této bakalářské práce Je poskytnout přehled o současném vzdělávacím systému ve Spojených státech mexických a pokusit se o hlubší porozumění roli, kterou hraje vzdělávání v současné mexické společnosti (z pohledu teorie i praxe). V první, teoretické části je popsaný historický vývoj vzdělávacího systému v Mexiku, s důrazem na význam změn v postojích zastávaných vůči konceptům vzdělávání a vyučování. Druhá část se zaměřuje na podrobný popis mexického školství, na jeho základní principy, jednotlivé úrovně, organizaci školského systému a vliv, který na něj má současná politická situace v zemi. V poslední, třetí části nazvané "Zkušenost" autorka reflektuje svou vlastní zkušenost se dvěma mexickými vzdělávacími institucemi - soukromou mateřskou, základní a střední školou ve Ciudad de México a se školou v indiánské komunitě podporované organizací UNICEF. Na základě porovnávání vzešlých argumentů z teoretické i praktické části autorka v závěru práce shrnuje pozitivní i negativní aspekty mexického vzdělávacího systému a zamýšlí se nad rolí vzdělávání v současné mexické společnosti a současnými výzvami.The aim of this bachelor thesis is to give an overview about the current education system in The United States of Mexico and to attempt for a deeper understanding of the role of education in the contemporary Mexican society (both from the theoretical and the practical perspective). The first theoretical part delivers a historical overview on the development of education system in Mexico while stressing the importance of changing attitudes towards the concepts of education and instruction. The second part describes in a broed detail the Mexican education system, its basic values, constituent levels, general organisation and the influence of the political background. Finally, in the third part called "Experience" the author reflects upon her own experience with two meXlcan education institutions - a private pnmary and secondary school in Mexico City and an indian village community school supported by UNICEF. Based on the comparison of the theoretical and practical parts, the author concludes by highliting both the positive and the negative aspects of the contemporary education system in Mexico and discusses the role of education in the Mexican society and its current challenges.