Název:
Tiskové zprávy jako nástroj oboru public relations a efektivita jejich uplatnění v českých denících Hospodářské noviny, MF Dnes a Právo
Překlad názvu:
Press releases as a tool in the public relations field and its effectiveness in the Czech newspapers Hospodářské noviny, MF Dnes and Pravo
Autoři:
Šťastná, Alžběta ; Kartous, Bohumil (oponent) ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce "Tiskové zprávy jako nástroj oboru public relations a efektivita jejich uplatnění v českých denících Hospodářské noviny, MF Dnes a Právo" pojednává o všeobecně nejvyužívanějším nástroji oboru public relations, kterým jsou tiskové zprávy. Cílem mé bakalářské práce je v teoretické části definovat obor public relations a k pochopení podstaty oboru analyzovat, z jakých konceptů se skládá. Zaměřuji se především na vývoj veřejného mínění. Dále se věnuji nástinu historie oboru public relations, proč vznikl a jak se v průběhu historie formoval, včetně významu public relations v soudobé společnosti. V druhé teoretické části popisuji spolupráci se sdělovacími prostředky, protože obor public relations je založen na principu, že veřejnost lze ovlivnit zejména prostřednictvím masových médií. Popisuji techniky a formy oboru public relations, především se věnuji tiskovým zprávám. Poslední teoretická část pojednává velmi stručně o mediálních teoriích a analyzuje činnost médií, které ovlivňují četné vnitřní a vnější vlivy rozhodující o finální podobě sdělení. V případové studii - kvalitativní analýze - jsem se pokusila analyzovat náhodně vybrané tiskové zprávy v omezeném 4 měsíčním časovém období, které byly posléze otištěny v denících Hospodářské noviny, MF Dnes a Právo. Konkrétně sleduji následujících pět...Bachelor thesis "Press releases as a tool in the Public relations field and its effectiveness in the Czech newspapers Hospodarske noviny, MF Dnes and Pravo" is about the most used tool in the Public realations field which are press releases. The aim of my thesis is in the theoretical part to define Public relations and to analyze of what concepts the field is composed of. I mainly focus on the development of public opinion. Furthermore, I outline the history of public relations, why and how it arose in the course of history, including the importance of Public relations in today's world. In the second theoretical part I analyze the press relations, because Public relations is based on the principle that public can be influenced particularly by mass media. I describe techniques of Public relations with special respect on press releases. The last theoretical part discusses very briefly about media theories and analyzes the media activities that has affect on numerous internal and external factors determining the final form of communication. In the case study - qualitative analysis - I have tried to analyze randomly selected press releases in a limited four-month period which were subsequently reprinted in daily newspapers Hospodarske noviny, MF Dnes and Pravo. More precisely, I follow the following five...