Název:
Komunikační aktivity Nadace Terezy Maxové dětem se zaměřením na projekt TERIBEAR
Překlad názvu:
Communication activities "Nadace Terezy Maxové dětem" Foundation in particular with project TERIBEAR
Autoři:
Bendlová, Klára ; Dolanská, Nora (oponent) ; Jirků, Vojtěch (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce pojednává o komunikačních aktivitách Nadace Terezy Maxové dětem se zaměřením na projekt TERIBEAR. Ten patří do oblasti sdíleného též cause-related marketingu fungujícím na principu účelného spojení komerčního a nekomerčního subjektu pro dobrou věc. Bakalářská práce mapuje komunikační aktivity nadace realizované na podporu dětí umístěných v kojeneckých ústavech a dětských domovech, po rozdělení původní Nadace Terezy Maxové. Cílem práce je demonstrovat nutnost aplikace marketingových nástrojů v komunikaci organizací v neziskovém sektoru. Součástí práce je vymezení neziskového sektoru vůči sektoru ziskovému. Neziskový sektor má oproti sektoru ziskovému jistá specifika, která zakládají odlišný způsob komunikace neziskových organizací. Specifika komunikace organizací v neziskovém sektoru nejlépe ilustruje způsob používání marketingových a komunikačních nástrojů v kampaních sociálního marketingu. Na základě toho práce zohledňuje specifika sociálního marketingu organizací neziskového sektoru. Značná část práce se věnuje komunikaci Nadace Terezy Maxové dětem. Ta je směřována především k firemním dárcům a veřejnosti jako potenciálním individuálním dárcům. Primárně se práce věnuje komunikaci projektu TERIBEAR.This bachelor thesis deals with the communication activities of the "Nadace Terezy Maxové dětem" foundation, in particular with the project TERIBEAR. This project is integrated in so called cause-related marketing, which is based on the principle of useful cooperation of a commercial subject and a noncommercial one for the sake of a good purpose. This bachelor thesis describes the communication activities of the foundation, which have been realized in order to support children placed in infantile asylums or children's homes, after the split-up of the indigenous "Nadace Terezy Maxové" foundation. The aim of this thesis is to demonstrate the necessity of utilizing the marketing tools in communication of the non-profit-making organizations. This thesis also includes the definition of the non-profit-making sector, in contrast to the profit-making sector. The non-profit-making sector is specific as compared with the profit-making one, which is evident in their different ways of communication. The particularities of the non-profit-making organizations are well shown in the way of using the marketing and communication tools in so called social marketing campaigns. On the basis of this fact, this thesis reflects the particularities of social marketing, which is used by the non-profit-making organizations. A...