Original title:
Aktuální náměty kreseb předškoláků, realizovaných na výzvu "Nakresli mi něco!"
Translated title:
"Draw me Something": Subject of Children Drawings
Authors:
Biskupová, Anna ; Raudenský, Martin (referee) ; Hazuková, Helena (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce obsahuje shrnuté základní teoretické informace o činitelích - faktorech, ovlivňujících průběh dětského výtvarného projevu a podává čtenáři stručný přehled základních poznatků o dětském výtvarném projevu. Ve výzkumu v praktické části je cílem zjistit a popsat vliv změny a způsobu zadání úkolu na dětský projev - jak se bude měnit dětský výtvarný projev a jednotlivé pozorované jevy, při změně zadánÍ. Výsledky obou typů zadání mají podat infonnaci o tom, jak velký význam mají profesní kompetence učitelky MŠ v oblasti výtvarné výchovy. Klíčová slova Předškolní dítě, výtvarný projev, spontaneita, vedená aktivita, záměrné rozvíjení, faktory rozvoje, kompetence učitelkyThis bachelor thesi s contains summarized information about basic theoretical factors - about factors that influence the children's creative expression and gives readers a brief overview of basic information about children's creative expression. The object of the practical part in this research is to identify and describe how will be influenced children's creative expression by the application of different styles of assignments- how will be changed children's artistic expression and observed phenomena in case of application of different styles of these assignments. The both results of these assignments should provide information about the importace of nursery teacher's professional competence in the field of artistic education. Keywords Pre-school children, creative expression, spontaneity, guided activity, deliberate development, factors of development, teacher's competence
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/27989