Název:
Výuka výslovnosti v současných českých a anglických učebnicích
Překlad názvu:
Teaching English Pronunciation in Contemporary Czech and British Textbooks
Autoři:
Pokludová, Martina ; Farrell, Mark Robert (oponent) ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] This thesis aims at exploring and comparing to what extent commonly used contemporary English textbooks for secondary schools produced by Czech and British publishers support teachers in teaching pronunciation. The theoretical part summarizes the changes in the approach to pronunciation teaching within nine well-known foreign language teaching methods and briefly describes current trends in pronunciation teaching as an outcome of a continual development. The practical part presents the result of qualitative, quantitative and methodological analysis of the selected set of four Czech and four British textbooks, comparing their attitude to the teaching of pronunciation.Cílem této práce je zjistit, do jaké míry jsou současné běžně užívané učebnice angličtiny pro střední školy vyučujícím nápomocny při výuce výslovnosti a zda se v tomto ohledu vzájemně odlišují učebnice vydané českými a britskými nakladatelstvími. Teoretická část se věnuje historickému vývoji výuky výslovnosti v rámci devíti významných metod výuky cizího jazyka, jejím vyústěním je pak stručný popis současných tendencí ve výuce výslovnosti. Praktická část představuje a komentuje výsledky kvalitativní, kvantitativní a metodologické analýzy vybraného souboru čtyř českých a čtyř britských učebnic a srovnává způsob, jakým je v jednotlivých učebnicích výslovnost prezentována.