Název:
Stravovací návyky dětí
Překlad názvu:
Eating habits of children
Autoři:
Nyklová, Markéta ; Štefančíková, Mariana (vedoucí práce) ; Vlčková, Naděžda (oponent) ; Pečenková, Jaroslava (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Autor: Nyklová Markéta Instituce: Ústav sociálního lékařství LF UK v Hradci Králové Oddělení ošetřovatelství Název práce: Stravovací návyky dětí Vedoucí práce: PhDr. Mariana Bažantová Počet stran: 111 Počet příloh: 2 Rok obhajoby: 2009 Klíčová slova: dětská obezita, pohybová aktivita, postoje k jídlu, jídelní chování Key words: children obesity, movement activity, eating attitudes, eating behaviour V bakalářské práci se zabývám problematikou dětské obezity. V teoretické části se zmiňuji o definici obezity, BMI, následcích dětské obezity, potravinové pyramidě, pitném režimu, pohybové aktivitě dětí. Dále rozebírám psychologické aspekty dětské obezity, osobnost obézního dítěte a poruchy chování obézních dětí. V empirické části popisuji, jakým způsobem probíhala realizace výzkumu. Zároveň srovnávám odpovědi dětí z prvního a druhého stupně základní školy. Děti z prvního stupně jsem zkoumala pomocí narativní analýzy, s dětmi z druhého stupně jsem vedla polostrukturovaný rozhovor. Celkem se zúčastnilo výzkumu 36 dětí. z prvního a 11 dětí z druhého stupně. Zabývám se otázkami oblíbenosti jídel, pravidelnosti stravování a také jak tráví děti volný čas. Závěr práce je věnován zhodnocení práce.My bachelor work deals with the problems of children obesity. I mention the definition of obesity, BMI, children obesity consequences, food pyramid, drinking habits and movement activity of children in the theoretical part. Further I analyse psychological aspects of children obesity, the personality of an obese child and behaviour disorders of obeze children. In the empirical part I describe the process of doing my research. At the same time I compare the answers of children from primary school and secondary school. I examined the children from primary school using narrative analysis while with the children from secondary school I led a half structured conversation. All in all 36 children from primary school and 11 children from secondary school took part in my research. I deal with questions of popularity of meals, regularity of eating and also how children spend their leisure time. The end of my work is devoted to the evaluation of it.