Original title:
Stravovací návyky dětí
Translated title:
Eating habits of children
Authors:
Nyklová, Markéta ; Štefančíková, Mariana (advisor) ; Vlčková, Naděžda (referee) ; Pečenková, Jaroslava (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Autor: Nyklová Markéta Instituce: Ústav sociálního lékařství LF UK v Hradci Králové Oddělení ošetřovatelství Název práce: Stravovací návyky dětí Vedoucí práce: PhDr. Mariana Bažantová Počet stran: 111 Počet příloh: 2 Rok obhajoby: 2009 Klíčová slova: dětská obezita, pohybová aktivita, postoje k jídlu, jídelní chování Key words: children obesity, movement activity, eating attitudes, eating behaviour V bakalářské práci se zabývám problematikou dětské obezity. V teoretické části se zmiňuji o definici obezity, BMI, následcích dětské obezity, potravinové pyramidě, pitném režimu, pohybové aktivitě dětí. Dále rozebírám psychologické aspekty dětské obezity, osobnost obézního dítěte a poruchy chování obézních dětí. V empirické části popisuji, jakým způsobem probíhala realizace výzkumu. Zároveň srovnávám odpovědi dětí z prvního a druhého stupně základní školy. Děti z prvního stupně jsem zkoumala pomocí narativní analýzy, s dětmi z druhého stupně jsem vedla polostrukturovaný rozhovor. Celkem se zúčastnilo výzkumu 36 dětí. z prvního a 11 dětí z druhého stupně. Zabývám se otázkami oblíbenosti jídel, pravidelnosti stravování a také jak tráví děti volný čas. Závěr práce je věnován zhodnocení práce.My bachelor work deals with the problems of children obesity. I mention the definition of obesity, BMI, children obesity consequences, food pyramid, drinking habits and movement activity of children in the theoretical part. Further I analyse psychological aspects of children obesity, the personality of an obese child and behaviour disorders of obeze children. In the empirical part I describe the process of doing my research. At the same time I compare the answers of children from primary school and secondary school. I examined the children from primary school using narrative analysis while with the children from secondary school I led a half structured conversation. All in all 36 children from primary school and 11 children from secondary school took part in my research. I deal with questions of popularity of meals, regularity of eating and also how children spend their leisure time. The end of my work is devoted to the evaluation of it.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/26486