Original title: Možnosti speciálně pedagogické podpory vysokoškolských studentů se zrakovým postižením
Translated title: Possibilities of special-educational intervention for university students with visual impairment
Authors: Bartoňová, Tereza ; Šumníková, Pavlína (referee) ; Květoňová, Lea (advisor)
Document type: Master’s theses
Year: 2010
Language: cze
Abstract: Tato diplomová práce sc zabývá možnostmi podpory vysokoškolských studentů se zrakovým postižením. Mohlo by se na první pohled zdát, že tato podpora již nemá ve vysokoškolském studiu místo. Nejsou žádné instituce podobné speciálně pedagogickým centrům, či pedagogicko-psychologickým poradnám, přesto však je potřeba při studiu jedince s handicapem na speciální podporu myslet a poskytovat ji. V případě studentů vysokých škol již nepůjde o individuálně vzdělávací plány pro učitele, ani není zapotřebí dohlížet, aby jedinec včas navštěvoval svého specialistu z oboru medicíny, ale je potřeba zajistit vhodné kompenzační pomůcky, upravovat studijní prostředí, přizpůsobovat průběh a formu zkoušek. Diplomová práce má pět částí, každá je rozdělena na jednotlivé kapitoly. V první části se práce zabývá vývojem jedince v období adolescence a mladé dospělosti (věk 15 až 26 let). Je zde popsán jak vývoj jedince bez handicapu, tak vývoj jedince s těžkou vadou zraku, který má svá specifika. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Institution: Charles University Faculties (theses) (web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository.
Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/26087

Permalink: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-281080


The record appears in these collections:
Universities and colleges > Public universities > Charles University > Charles University Faculties (theses)
Academic theses (ETDs) > Master’s theses
 Record created 2017-04-25, last modified 2022-03-03


No fulltext
  • Export as DC, NUŠL, RIS
  • Share