Název:
Dopady hurikánu Katrina na nejnižší vrstvy obyvatel: odhalení obecnějšího problému
Překlad názvu:
The Impacts of the Hurricane Katrina on Lower Social Class: the Disclosure of a More Common Problem
Autoři:
Marková, Kateřina ; Kozák, Kryštof (vedoucí práce) ; Calda, Miloš (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce "Dopady hurikánu Katrina na nejnižší vrstvy obyvatel: odhalení obecnějšího problému" pojednává o důsledcích přírodní katastrofy na americkou společnost na příkladu jižanského města New Orleans. Časově je práce vymezena rokem 2005, kdy Katrina na jihu Spojených států udeřila, avšak k lepšímu pochopení je třeba zmínit i dřívější situaci, jelikož právě ta vedla k nastavení sociálních poměrů v New Orleans. Práce si klade za cíl přiblížit českému čtenáři sociální situaci Spojených státu na příkladu hurikánu Katrina, který odkryl dlouho neřešený problém chudoby. Práce je rozdělena do pěti částí. První pojednává o sociologickém vymezení socioekonomické vrstvy a jejím propojení s rasou a přírodními katastrofami. Druhá část se zabývá samotným průběhem hurikánu a jaká lidská rozhodnutí vedla k širokému zaplavení města. Třetí část se zaměřuje na krátkodobý horizont, a to na federální, státní a městské úrovni. Dlouhodobým horizontem se zabývá čtvrtá část, a to opět na mnoha úrovních. Poslední část popisuje reakci ostatních států a možnost odlišného náhledu na světovou supervelmoc.The diploma thesis "The Impacts of the Hurricane Katrina on lower social class: the disclosure of a more common problem" deals with the case study of consequences of a natural disaster on the American society in the city of New Orleans. Even though Katrina hit the region in 2005, the thesis is describing also the situation before the hurricane, which led to the adjustment of current social conditions. The main aim of the paper is to introduce the situation of the American lower class to the Czech reader and to show the results of an unsolved problem. The thesis is divided into five parts. The first one deals with the sociological definitions of the social class and its connections with race and natural disasters. The second part is the case study itself, how people handled the situation and which decisions from the past led to the breach of levees. The third part describes the immediate response of federal, state and local governments and the fourth part deals with long-term effects. The last part shows the international reaction and possible change in the view on the United States.