Název:
Komparace výukových postupů ve snowboardingu v České republice a v Norsku
Překlad názvu:
The Comparision of Learning Processes of Snowboarding in the Czech Republic and in Norway
Autoři:
Marková, Pavla ; Gnad, Tomáš (vedoucí práce) ; Louka, Oto (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Komparace výukových postupů ve snowboardingu v České republice a v Norsku Cíle: Cílem práce je porovnat výukové postupy ve snowboardingu v České republice a v Norsku. Metody: V naší práci jsme použili metodu analýzy dokumentů a metodu komparace. Metodu analýzy jsme aplikovali v rozboru jednotlivých publikací a metodu komparace v části porovnávání dvou výukových postupů v České republice a v Norsku. Dále jsme v praktické části použili metodu anketního šetření a terénního testování. Závěr: Zjistili jsme, že jednotlivé české metodické publikace jsou si svým obsahem dosti podobné. Norské výukové postupy se oproti českým liší, jak používáním metody partner systém, tak základním pojetím výuky. Z výzkumu vyplynulo, že nastavení šíře postoje podle norské metodiky je pro začátečníky nevhodné. Naopak úhel nastavení vázání s plusovými a minusovými úhly se jevil jako poměrně vhodný. Klíčová slova: partner systém, postoj, kinogram, instruktorAbstract Title: The Comparison of Learning Processes of Snowboarding in the Czech Republic and in Norway Objectives: The aim of this work is to compare learning processes of snowboarding in the Czech Republic and in Norway. Methods: In our thesis we used a method of analysis of the document and a method of comparison. We have applied the method of analysis in each publication and the method of comparison in teaching methods. In the practical part we have used a method of inquiry and a method of field testing. Results: We found out that the methodological publications written in Czech Republic are very similar to each other. The Norwegian learning processes are different from the Czech ones by using of a method called Partner system and by the basic concept of training. The research showed that the width of the stance according to the Norwegian learning methods is not suitable for the beginners. On the contrary the stance with plus degree on the front foot and minus degree on the rear foot seems to be quite suitable. Keywords: partner system, stance, kinogram, instructor