Název:
Možnosti úprav a strukturace interiérů prostor určených pro předškolní výchovu a vzdělávání dětí s poruchou autistického spektra
Překlad názvu:
Possibles of Alterations in Interior Layout of Facilities for Preschool education of Children with Autistic Spectrum Disorder
Autoři:
Buršíková, Alena ; Šumníková, Pavlína (oponent) ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce si klade za cíl zjistit, jaké jsou možnosti strukturace, úprav a vybavení interiérů určených pro předškolní výchovu a vzdělávání dětí s poruchou autistického spektra. V úvodní části se zabývám zhodnocením a porovnáním teoretických východisek s praktickými zkušenostmi získanými při osobních návštěvách v mateřských školách v Praze (Česká republika) a Edinburghu (Skotsko). Na základě těchto úvah se snažím stanovit principy, jež by zajišťovaly vhodné vzdělávací prostředí pro děti s PAS a podat příklady praktického užití těchto principů. Ve druhé části práce jsou popsány a analyzovány již existující edukační prostory pro děti s poruchou autistického spektra. V závěru je doplněn vlastní projekt, v němž se snažím navrhnout ideální rozvržení, úpravy a vybavení edukačních prostor pro děti s PASv souladu s uvedenými principy.Aims of this study are possible alterations in interior layout, fittings and furnishings of buildings designed for pre-school education of children with autistic spectrum disorder. My first goal is to compare theoretical knowledge and practical experience gained during my visits to kindergartens in Prague, Czech Republic and Edinburgh, Scotland. From this survey 1 aim to define principles for effective alterations. Objective of the second part is to set examples of practical use of defined principles. These will be shown both by specific comments and design proposals for existing educational spaces and by suggesting an ideal layout, fittings and furnishings in my own sketch-project.