Original title:
Individualizace metod ve výuce cizího jazyka (na příkladu angličtiny)
Translated title:
Individualization of second language teaching metod (concerning teaching English in particular)
Authors:
Kalinová, Martina ; Tomková, Anna (referee) ; Hejlová, Helena (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce Individualizace metod ve výuce cizího jazyka seznamuje s některými možnostmi individualizace jakožto nejen populární, ale především žádoucí formy výuky mimořádně nadaných dětí. Dále představuje mimořádně nadané jako specifickou skupinu žáků a zdůvodňuje důležitost odlišného přístupu k nim především v oblasti kognitivních cílů, která vede používání jiných metod, než které jsou používány ve výuce běžných žáků. V praktické části zjišťuje úroveň informovanosti pedagogů o problematice mimořádně nadaných žáků a ověřuje zaměřenost nadaných dětí primární školy na úlohy rozvíjející vyšší úrovně myšlení. Klíčová slova: Individualizace, diferenciace, mimořádně nadaný žák, metoda vyučování, cizí jazyk - angličtinaThe diploma thesis Individualization of second language teaching methods introduces some possibilities how to work with gifted children. It concerns individualization as a popular as well as necessary way of teaching gifted children, also it introduces gifted children as a specific group of pupils and gives reasons for treating them differently in the area of cognitive aims especially that leads to usage of different methods from ones commonly used for teaching ordinary pupils. The practical part of the thesis researches the level of informedness of teachers in gifted children topic and also it verifies the statement of preferring tasks that evolve higher cognitive functions by primary school gifted children. Key words: Individualization, differentiation, gifted pupil, teaching method, foreign language - English
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/22768