Original title:
Důvěra ve vztazích mezi učiteli a začínajícím školním psychologem
Translated title:
Trust between teachers and beginning school psychologist
Authors:
Suchardová, Lenka ; Viktorová, Ida (referee) ; Štech, Stanislav (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem výzkumu bylo zjistit, jakými způsoby může školní psycholog získávat důvěru učitelů a jaké podoby může důvěra mezi učiteli a začínajícím školním psychologem mít na jedné konkrétní škole, která má řadu specifik. Byly použity tyto metody: pozorování, rozhovory, analýza dokumentů, autoanalýza. Jejich prostřednictvím byly zjištěny kategorie klíčové pro získání důvěry učitelů ve školního psychologa. Ty byly porovnány s jinými výzkumy v této oblasti. Analýza dokumentů ukazuje konkrétní podoby vztahů mezi učiteli a začínajícím školním psychologem.A goal of this research was to find out, by what means can school psychologist obtain a trust of teacher and how can this trust look like in one specific school. Following methods were used: Observation, interviews, document analysis, autoanalysis. Categories crucial for school psychologist to obtain trust were observed. These were compared with other researches made with similar intention. At the end work reveals few types of relationships between the teacher and beginner school psychologist.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/22737