Název:
Hodnocení v hodinách FJ z pohledu SERR
Překlad názvu:
Evaluation in lessons of French language according to The CEFR
Autoři:
Vaňáčová, Eva ; Jančík, Jiří (oponent) ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
fre
Abstrakt: [eng][cze] Dans ce mémoire de diplôme, on a effectué une étude de l'évaluation tout au long de l'apprentissage. L'objectif principal consistait introduire les différents types d'évaluation pour qu'ils soient utiles en classe. Ce travail est destiné aux enseignants du français langue étrangre qui peuvent y trouver la présentation approfondie de l'évaluation. Les sujets de la partie théorique sont en rapport avec la cadre européen commun en référence qui actuellement classifie les niveaux des compétences en langue étrangre. Il s'agit de ces thmes: "Le CECR et son histoire", "L'origine de six niveaux de compétences en langue", "Chapitre 9 du CECR" (abordant exclusivement l'évaluation), "L'autoévaluation" et "L'évaluation finale". On a abordé les moments les plus importants qui ont introduit la naissance de document (le CECR) qui aujourd'hui facilite le travail non seulement aux enseignants mais aussi aux créateurs qui préparent les manuels pour des étudiants. On a expliqué de la manire précise les compétences en langue pour chaque niveau. L'enseignant doit se concentrer sur le niveau de ses élves et constituer une évaluation adéquate. Pour cette raison on a inclus dans ce travail plusieurs types d'évaluation et leurs différences de point de vue du moment de l'apprentissage. Ensuite, on a présenté l'autoévaluation qui...Diplomová práce na téma "Hodnocení v hodinách francouzštiny z pohledu Evropského jazykového rámce" má sloužit především učitelům francouzského jazyka jako jeden ze způsobů, jak správně hodnotit své studenty. Práce obsahuje dvě části. V první z nich jsou uvedeny teoretické informace týkající se hodnocení, z nichž je poté odvozena část praktická. Praktickou část tvoří pracovní listy určené učitelům, které obsahují cílovou skupinu studentů, pro které jsou určeny, vzdělávací cíle, pomůcky a možný návrh hodnocení. Hodnocení je velmi důležitým momentem ve výuce a to nejen cizích jazyků. Jeho výsledky velmi ovlivňují další studium žáka, jelikož ne vždy samotné hodnocení může být pozitivním podnětem. Proto se nejprve zabýváme hodnocením jako takovým. Teoretická část začíná obecným vymezením Společného evropského referenčního rámce pro jazyky a jeho stručného vývoje. Podoba, jakou známe dnes, byla uvedena v praxi v roce 2001, kdy jej vydala Rada Evropy. Hlavní myšlenkou Společného evropského referenčního rámce pro jazyky je poskytnutí obecného rámce pro vypracování jazykových sylabů, zkoušek či učebnic v celé Evropě. Ve své úplnosti popisuje vše, co se musí studenti naučit, aby užívali jazyka ke komunikaci a současně jaké znalosti a dovednosti musí rozvíjet, aby byli schopni účinně jednat. Popis se samozřejmě také...