Original title:
Hygienické návyky žáků ZŠ a SŠ
Translated title:
Hygienic habits of secondary school students
Authors:
Smékalová, Veronika ; Skýbová, Jana (referee) ; Pavlasová, Lenka (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Předložená diplomová práce se zabývá osobní hygienou žáků ZŠ a studentů SŠ ve věku 11-19 let. Cílem práce bylo zjistit a porovnat hygienické návyky žáků a studentů ve věku 11-19 let. Výzkum byl proveden metodou dotazníkového šetření. Výzkumný vzorek tvořili žáci ZŠ a studenti gymnázií v ČR, ve věku 11-19 let. Celkový počet dotazovaných byl 405. Dotazník byl rozdělen na 5 částí. V první části byly identifikační údaje (pohlaví, věk, škola). V dalších částech byly otázky týkající se mytí rukou, ústní hygieny, osobní hygieny. V poslední části byly otázky týkající se olizování prstů, pití, jídla a smrkání. Výsledky byly přehledně zaneseny do tabulek a grafů a použity k ověření předem formulovaných hypotéz.Name of the diploma work: Hygienic habits of Elementary school pupils and Grammar school students. Presented diploma work is dealing with the personal hygiene of pupils and students in the age of 11 to 19. Goal of this work is to find out and compare hygienic habits of pupils and students in the age of 11 to 19. Research has been carried out by the questionnaire. The research pattern consisted of pupils and students in Czech republic in the age of 11 to 19. Overall number of questioned people was 405. The questionnaire was divided into 5 sections. In the first section were identification data such as gender, age, school. In the next sections were questions related to the washing of hands, mouth hygiene, personal hygiene. In the last section were questions related to finger licking, drinking, food and driveling. Results were plotted into the tables and graphs, and were used to confirm previously proposed hypotheses.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/22520