Název:
Frazeologie a reklama
Překlad názvu:
Phraseology and advertising
Autoři:
Smrčková, Tereza ; Holanová, Radka (oponent) ; Janovec, Ladislav (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem diplomové práce je analýza frazeologických jednotek v reklamě, jejich rozdělení podle převládajících rysů na podkladě teoretických poznatku. Reklama, jako jeden z dominantních žánrů masové komunikace, využívá v interakci s adresátem různé jazykové prostředky, v poslední době především bohaté výrazivo z oblasti frazeologie. za účelem upoutat pozornost, ovlivnit a přesvědčit recipienta. Reklamní strategie je vždy záměrná, volba jazykového kódu se podřizuje jedinému cíli - prodat výrobek či službu. Analýza ustálených slovních spojení je provedena na textovém materiálu vycxcerpovaném z tisku, televizních, rozhlasových pořadů a z internetu. Na základě odborné literatury a sebraného jazykového materiálu vyčleňuji nejrozšířenější podoby frazeologizmů vyskytujících se v reklamě modifikace, variant} a aktualizace. Dále se v práci zabývám pohybem těchto jednotek, obousměrným ovlivňováním a zároveň i rozvolňováním a stíráním spojitosti s reklamním diskurzem.The aim of my thesis is to analyse phraseological units in advertising; to divide them according to their predominant features on the basis of theoretical knowledge. Advertising, as one of the dominant genres of mass communication, uses various linguistic means (recently, a lot of expressions from the field of phraseology) in the interactions with the recipients to draw their attention, to influence and persuade them. The advertising strategy is always intentional, the choice of the linguistic code is the subject of only one goal to sell a product or a service. The analysis of fixed collocations is carried out on excerpts from new spapers. TV and radio programmes and the internet. Based on the specialised literature and collected linguistic material. I single out the most common forms of lraseologisms as they occur in the advertising - modifications, variants and updatings. Further in my thesis, I deal with the movement of these units, their interaction and also their loosening and fading connection w ith the advertising discursus.