Original title:
Vývoj vytrvalostních schopností uchazečů o studium tělesné výchovy na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy
Translated title:
Development of endurance capacity of the applicants for the physical education study program at the College of Education at the Charles University
Authors:
Plesarová, Veronika ; Kuhnová, Věra (referee) ; Kašpar, Ladislav (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tématem mé diplomové práce je vývoj vytrvalostních schopností uchazečů o studium tělesné výchovy na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v letech 1991 - 2009. V práci jsem se zaměřila na hodnocení jejich výkonnosti v bězích na 800 a 1500 metrů. Hodnotila a srovnávala jsem výkony v průběhu sledovaných let a v jednotlivých aprobacích a rozdílnost výkonnosti žen a mužů. V hodnocení jsem se též zabývala počtem uchazečů a uchazeček v jednotlivých letech a studijních kombinacích. Pomocí výzkumných statistických metod jsem zjistila, že vytrvalostní schopnosti uchazečů o studium TV na Pedf UK v průběhu zkoumaných let klesají, čímž se potvrdila hypotéza číslo 1 (Předpokládám, že výkonnost u mladších ročníků uchazečů o studium TV na Pedf UK bude v letech 1991 - 2009 klesat). Tato skutečnost je patrna u žen i mužů a můžeme jí vidět na grafech číslo 21 a 22. Na začátku devadesátých let se výkonnost pohybuje na nejvyšší úrovni, u žen již mírně klesá, u mužů ještě mírně stoupá. V dalších letech (od roku 1996) dochází k plynulému poklesu kvality časů na daných tratích. Tento fakt nám potvrzují také grafy číslo 37 a 38, kde je hodnocen medián výkonnosti. Celkový průměrný čas během sledovaných 19 let je na 800 metrech žen 3: 12 min. a na 1500 metrech mužů 5 :25 min. Žádná ze studijních kombinací se výrazně výkonnostně...TITLE: The Development of endurance capacity of the applicants for the physical education study program at the College of Education at the Charles University SUMMARY: The aim of my thesis is to summarize the development of endurance capacity of all applicants for the physical education program at the College of Education at the Charles University from 1991 to 2009. The endurance capacity testing took place on a track and consisted of running the 800 m for women and 1500 m for men respectively during the entrance examination for the physical education program. Using statistical methods (arithmetic average, standard deviation, variation coefficient, modus and median) I will compare each year's performances, differences in performances by applicants' study concentration, and differences among men's and women's performances. Besides examining the endurance capacity of the applicants I will also examine the number of applicants each year. KEYWORDS: Endurance testing, entrance exam, College of Education, Charles University, physical education, statistical methods, study combination, athletics, middle distance running, sport performance.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/22224