Original title: Podpora učení žáků s využitím Moodle ve výuce učiva o ICT
Translated title: Student learning support based on Moodle in teaching about ICT
Authors: Ovsenák, Petr ; Černochová, Miroslava (advisor) ; Mudrák, David (referee)
Document type: Master’s theses
Year: 2009
Language: cze
Abstract: Hlavním cílem mé práce bylo ověřit, že virtuální vzdělávací prostředí Moodle je vhodné pro konstruktivistické pojetí středoškolské výuky tematicky zaměřené na ICT. Toho jsem chtěl dosáhnout prostřednictvím konkrétního Moodle kurzu, který jsem vytvořil podle předem navrhnutého scénáře, a v němž jsem si v souladu se zásadami konstruktivisticky pojaté výuky vytyčil následující dílčí cíle: výrazně aktivizovat žáky při jejich učení, umožnit aktivní proces konstruování poznání žáků, povzbudit vlastní motivaci žáků k aktivnímu poznávání, podpořit při učení sociální interakci mezi žáky, mezi žáky a učitelem. Vytvořený kurz jsem otestoval přímo ve výuce ICT na gymnáziu v rámci své měsíční pedagogické praxe. Splnění stanovených cílů jsem posuzoval na základě přímého pozorování práce žáků přímo ve vyučovacích hodinách, analýzy všeho, co se v Moodle kurzu událo, interview se žáky, testů zaměřených na pokroky ve znalostech žáků a závěrečných dotazníků shromažďujících připomínky, názory a hodnocení ze strany žáků po ukončení měsíční výuky s podporou prostředí Moodle. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Institution: Charles University Faculties (theses) (web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository.
Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/21600

Permalink: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-276205


The record appears in these collections:
Universities and colleges > Public universities > Charles University > Charles University Faculties (theses)
Academic theses (ETDs) > Master’s theses
 Record created 2017-04-25, last modified 2022-03-03


No fulltext
  • Export as DC, NUŠL, RIS
  • Share