Název:
Prevence násilí a agresivity mezi dětmi staršího školního věku
Překlad názvu:
Prevention of Violence and Aggressiveness among Children of the Older Pupilage
Autoři:
Volfová, Jana ; Zvírotský, Michal (oponent) ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá prevencí násilí a agresivity mezi dětmi staršího školního věku. Zaměřuje se především na agresivitu mezi dětmi, na šikanu jako zvláštní případ agrese a zabývá se primární prevencí, jak těmto patologickým jevům předcházet. Hlavním cílem práce je zjistit, jak jsou základní školy zapojeny do preventivních programů a projektů v rámci prevence násilí a agresivity u dětí na 2. stupni základní školy. Výzkum je zaměřen na využití projektu Policie ČR "Děti, pozor!" na 2. stupni základních škol. Výsledky tohoto výzkumu byly použity vytvoření projektu, který by mohl být zařazen do výuky na 2. stupeň základní školy v rámci osobnostní a sociální výchovy (dle RVP). Projekt nabízí časové rozvržení a obsahovou strukturu vyučovacích hodin, doporučení vhodných výukových metod včetně motivací pro žáky.This thesis deals with a prevention of violence and aggressiveness among children of the older pupilage. It mainly focuses on the aggressiveness among children, on the chicane as a special case of aggression and on the primary prevention how to precede these pathologic events. The main goal of this thesis is to find out an engagement of primary schools to the preventive programmes and projects within the prevention of force and aggressiveness in children at the upper primary school level. The research is focused on using the project of the Police of the Czech republic "Children set!" at the upper primary school level. The results of this research were used to the creation of a project which could be included in the upper primary school level education within the personal and the social education (according to the FEP). The project offers a time lay-out and a content structure of the lessons, a recommendation of the suitable teaching methods including a motivaton for pupils.