Original title:
Využití interaktivní tabule na II. stupni základní školy
Translated title:
Using of the interactive board on the second grade of the primary school
Authors:
Jenčíková, Štěpánka ; Koťa, Jaroslav (referee) ; Dvořáková, Markéta (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Abstract:
Není snad učitele, který by si nevšiml, jaké velké změny přinesl rozvoj výpočetní techniky v devadesátých letech minulého století do našeho školství. Nicméně pro mě osobně znamenal zásadní průlom v mé práci učitele až příchod interaktivní tabule, která pomocí animací, videa, interaktivních cvičení a příkladů dokáže udělat výuku velmi zajímavou právě pro generaci žáků 21. století. Interaktivní tabule mi umožňuje připravit si zajímavé vyučovací hodiny s využitím moderní techniky. Své hodiny si připravuji na PC a poté už jen stačí, když aktualizuji a přizpůsobuji připravené hodiny podle momentálních potřeb výuky. Není tak možné, abych zapomněla kazetu, videokazetu či jiné pomůcky na vyučování, protože mám vše potřebné na vyučovací hodinu již předem připravené v počítači. Své vlastní prezentace a samostatné práce mých žáků si také mohu okamžitě ukládat do PC a mít je v záloze pro případné další využití. Dnešní generace žáků má v oblibě cokoliv elektronického a právě využití interaktivní tabule může sloužit učiteli jako vhodná pomůcka k tomu, aby žákům ukázal, že elektronika není jen k hraní válečných her a chatování po ICQ, ale že může být efektivním nástrojem k jejich učení a pomáhat jim účinně osvojovat si a rozvíjet klíčové kompetence vymezené v RVP a ŠVP jednotlivých základních škol.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/20918