Název:
Pixelart
Překlad názvu:
Pixelart
Autoři:
Sýkora, Ondřej ; Raudenský, Martin (vedoucí práce) ; Arbanová, Linda (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Všechny velké utopické teorie o transformaci spolecnosti na základe zmen ve zpusobech lidské komunikace jsou zatím nesplnené a zrejme mnohé z nich navždy zmizí v zapomnení. Hlasatelé Velkých teorií pomalu utichají a my jsme vystaveni jinému, tichému, ale zato duraznému procesu promeny. Digitální technologie dnes ve vyspelých státech sveta prostupuje takrka všemi oblastmi lidské cinnosti. Na rozdíl od nových médií minulosti digitální technologie je prístupná nebývale velkému okruhu lidí. A díky jejich interaktivní povaze mohou všichni vnímatelé aktivne reagovat, spolupracovat na vytvárení informace nebo ji prímo sami tvorit. Pro ucitele výtvarné výchovy to znamená vyrovnat se s velkou oblastí nových médií, která díky digitalizaci a masové produkci už nejsou cenove nedostupnými, a proto nadstandardními nástroji výtvarného projevu. Bežným mobilním telefonem mužeme natácet filmy, nahrávat zvuky. Analogové fotoaparáty byly témer úplne vytlaceny digitálními, s nimiž odpadá technicky i financne nárocný proces vyvolávání filmu. Pocítace se staly nedílnou soucástí domácností a vetšina detí k nim má prístup. Troufám si ríci, že absence širšího využití digitálních technologií v našich školách není jen problém financní. Jde o to, že technický vývoj predbehl tempo, jímž jsou ucitelé schopni vstrebat nové informace a...This thesis is analyzing a sample of computer graphics from late eighties and early nineties of 20th century. It consists of brief introduction into methods of producing bitmap graphics in low resolution on IBM PC. It is also mentioning art techniques used for creating bitmap graphics, and changes of those techniques in dependence on technology development. The aim is to find connections between low resolution graphics, computer game industry and cyberculture. Thesis is giving examples of contemporary pixelart and graphic design as a proof of cultural impact of described historic period. It also provides examples of an didactic applications of previous findings in the educational part.