Název: Generační posun ve výchovných postojích k dětem předškolního věku na počátku 21. století
Překlad názvu: Generational Shift in the Educational Attitude to Children of a Pre-School Age at the Beginning of the 21st century
Autoři: Dvořáková, Tereza ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok: 2007
Jazyk: cze
Abstrakt: Tématem této práce je generační posun ve výchovných postojích k dětem předškolního věku na počátku 21. století. Záměrem autorky je zjistit, jaké postupy generace dnešních matek a babiček uplatňují při výchově dítěte předškolního věku a zda v těchto postojích nastal posun od autoritativnosti k demokratičnosti až liberálnosti. Autorka tento posun posuzuje ve třech dimenzích: citová vřelost - citový odstup, autoritativnost - permisivnost, důslednost - nedůslednost. Zabývá se také výchovnými prostředky - odměnou a trestem. Dále zkoumá, jakým způsobem dnešní předškolní dítě tráví svůj volný čas a jakou měrou se na něm podílí interakce s rodiči. Závěrem této práce je, že výchovné postoje se generačně posunuly směrem k demokratičnosti a liberalismu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Instituce: Fakulty UK (VŠKP) (web)
Informace o dostupnosti dokumentu: Dostupné v digitálním repozitáři UK.
Původní záznam: http://hdl.handle.net/20.500.11956/8811

Trvalý odkaz NUŠL: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-271427


Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Školství > Veřejné vysoké školy > Univerzita Karlova > Fakulty UK (VŠKP)
Vysokoškolské kvalifikační práce > Diplomové práce
 Záznam vytvořen dne 2017-04-24, naposledy upraven 2022-03-03.


Není přiložen dokument
  • Exportovat ve formátu DC, NUŠL, RIS
  • Sdílet