Original title: Generační posun ve výchovných postojích k dětem předškolního věku na počátku 21. století
Translated title: Generational Shift in the Educational Attitude to Children of a Pre-School Age at the Beginning of the 21st century
Authors: Dvořáková, Tereza ; Uhlířová, Jana (advisor) ; Křivánek, Zdeněk (referee)
Document type: Master’s theses
Year: 2007
Language: cze
Abstract: Tématem této práce je generační posun ve výchovných postojích k dětem předškolního věku na počátku 21. století. Záměrem autorky je zjistit, jaké postupy generace dnešních matek a babiček uplatňují při výchově dítěte předškolního věku a zda v těchto postojích nastal posun od autoritativnosti k demokratičnosti až liberálnosti. Autorka tento posun posuzuje ve třech dimenzích: citová vřelost - citový odstup, autoritativnost - permisivnost, důslednost - nedůslednost. Zabývá se také výchovnými prostředky - odměnou a trestem. Dále zkoumá, jakým způsobem dnešní předškolní dítě tráví svůj volný čas a jakou měrou se na něm podílí interakce s rodiči. Závěrem této práce je, že výchovné postoje se generačně posunuly směrem k demokratičnosti a liberalismu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Institution: Charles University Faculties (theses) (web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository.
Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/8811

Permalink: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-271427


The record appears in these collections:
Universities and colleges > Public universities > Charles University > Charles University Faculties (theses)
Academic theses (ETDs) > Master’s theses
 Record created 2017-04-24, last modified 2022-03-03


No fulltext
  • Export as DC, NUŠL, RIS
  • Share