Název:
Exteriéry a interiéry ve virtuálních městech
Překlad názvu:
Exteriéry a interiéry ve virtuálních městech
Autoři:
Kmoch, Petr ; Sloup, Jaroslav (oponent) ; Žára, Jiří (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2006
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] Virtual Old Prague is a web-based application for browsing Prague's centre modelled in VRML. This thesis extends the project with support for interior areas and impostors, simplifi ed pieces of geometry used in place of distant models. Interiors are based on existing VOP structure. Automatic generation of interior walls is added, as well as ceilings and lighting. Interiors can be added to the existing model without the need to remodel existing houses. Depth-augmented impostors are introduced into the system. Their geometry is a fully 3D shape based on actual geometry they replace. This allows for better displaying of depth discontinuities compared to a traditional at impostor. A single texture, a pre-rendered image of replaced geometry, is used for the impostor, thus keeping its size small. A Java program is provided for automatic generation of impostors from the model. Two regimes are introduced for using impostors during browsing, with di erent visual quality and performance requirements. Results of performance tests are presented, comparing use of impostors to the original system.Virtuální Stará Praha je webová aplikace umožňjící prohlížení centra Prahy vymodelovaného ve VRML. Tato práce ji rozšiřuje o možnost prezentace interiérů a o impostory, což jsou zjednodušené části geometrie scény používané místo vzdálených modelů. Interiéry jsou založeny na existující struktuře VSP. Je přidáno automatické generování interiérových stěn, podpora pro stropy a osvětlení. Interiéry je možné doplnit do existujícího modelu bez nutnosti upravovat modely domů. Zároveň jsou do systému zavedeny hloubkové impostory. Mají plně trojrozměrný tvar vycházející z geometrie části scény, kterou zastupují. To umožňuje věrnější zobrazení rozdílů v hloubce v porovnání s klasickými plochými impostory. Každý impostor kvůli omezení velikosti používá jedinou texturu, předem vykreslený pohled na část scény, kterou zastupuje. Pro automatické generování impostorů je dodán program v jazyce Java. Pro zobrazování impostorů jsou zavedeny dva režimy, které se liší vizuální kvalitou a výpočetními nároky. Na závěr jsou uvedeny výsledky testů výkonu porovnávajících zobrazování impostorů s původním systémem.